Projekt „InfoEU“ – financiran sredstvima Ministarstva vanjskih i europskih poslova
Prijavitelj: Lag Bosutski niz
Trajanje projekta: 1. ožujka – 1.srpnja 2024. godine
Iznos sredstava odobrenih od strane Ministarstva: 6.098,17 eura
Opis projekta: Cilj projekta „InfoEU“ je aktivizam mladih u ruralnim područjima, učenika osnovne škole na području LAG-a Bosutski niz u svrhu doprinosa informiranju i komunikaciji o EU općenito s osvrtom na izbore za Europski parlament. U okviru aktivnosti pod nazivom „Edukativna radionicu za mlade“ 30 učenika OŠ Matija Antun Reljković Cerna će kroz 10 radionica koje se sastoje od teorijskog segmenta biti upoznati s temeljnim konceptima Europske unije, njenim institucijama, demokratskim principima na kojima počiva, te važnosti izbora za Europski parlament. No, kako bi mladi stvarno razumjeli tematiku i stekli iskustvo, nije dovoljan samo teoretski pristup. Stoga će se, i kroz uprizorenje izbora za Europski parlament, poticati aktivno sudjelovanje, razumijevanje i interes mladih za funkcioniranje Europske unije općenito, kao i za važnost njihovog sudjelovanja na izborima. Osim vanjskih stručnjaka, u navedenim aktivnostima sudjelovat će i troje volontera. Njihova uloga obuhvaća organizacijsku podršku u provedbi praktičnog dijela edukativne radionice, kao i sudjelovanje u prezentaciji klubova zastupnika u Europskom parlamentu.
21.OŽUJKA 2024. – 1. i 2. RADIONICA
- ožujka 2024. godine održane su prve dvije radionice projekta InfoEu. Tema prvih dviju radionica bila je međusobno upoznavanje sudionika te upoznavanje s EU. Uvodna faza započela je srdačnim pozdravom voditelja, koji su predstavili program i ciljeve radionica. Atmosfera je odmah postala opuštena, potičući sudionike da se otvore prema novim saznanjima i iskustvima. Kroz prvu vježbu, “Ujedinjeni u različitosti”, svi su se zajedno upustili u stvaranje vizualne reprezentacije raznolikosti, grupirajući se prema visini i datumu rođenja. Ova jednostavna, ali efektivna aktivnost, simbolizirala je snagu zajedništva unatoč različitostima. Nakon toga uslijedila je vježba imena, gdje je svaki učenik izgovorio ime države članice EU koja je započinjala s početnim slovom njihovog imena. Ova aktivnost nije samo poticala učenike da nauče o različitim zemljama EU, već je i stvorila smijeh i interakciju među sudionicima. U uvodnom dijelu o EU, sudionici su postavljali pitanja i iznosili svoja razmišljanja o Europskoj uniji. Bila je to prilika za razmjenu mišljenja i stvaranje diskusije o važnosti EU u njihovim životima. Nakon toga uslijedila je prezentacija koja je obuhvatila osnovne informacije o EU, njezinim institucijama i vrijednostima. Sudionici su kroz slikovne primjere dobili jasniju sliku o funkcioniranju EU i njezinom utjecaju na svakodnevni život. Vrhunac radionice bila je vježba “Gdje pripadam”, gdje su sudionici smještali oblike država članica EU na geografskoj karti Europe. Ova aktivnost omogućila je učenicima da nauče o veličini i položaju različitih država članica, stvarajući tako dublje razumijevanje o geografskom rasporedu unutar EU. Na kraju, sudionici su čuli zanimljive činjenice o EU koje su dodatno obogatile njihovo znanje i potaknule ih da istraže više o toj temi. Prve dvije radionice InfoEu projekta bile su ne samo informativne, već i inspirativne. Sudionici su se povezali kroz aktivnosti koje su poticale suradnju, razumijevanje i otvorenost prema različitostima, otvarajući put za još dublje uranjanje u tematiku Europske unije u budućim radionicama.
- TRAVNJA 2024. – 3. i 4. RADIONICA
- 11.travnja 2024. godine, učenici su se ponovno okupili na trećoj i četvrtoj radionici projekta InfoEu. Ovog puta, fokus je bio na demokratske temelje Europske unije, naglašavajući važnost participacije i razumijevanja procesa unutar EU. Uvodni dio radionice počeo je osvježavajućim pregledom prethodno naučenog gradiva, osiguravajući da su sudionici spremni za novo iskustvo. Voditelji su također ponovno predstavili program i ciljeve radionice, osiguravajući jasan smjer aktivnosti koje slijede. Prva vježba, nazvana “Memori”, bila je izazovna i zabavna. Sudionici su se morali koristiti svojim pamćenjem kako bi povezali oblike, zastave i valute članica EU. Ova aktivnost nije samo potaknula memoriranje, već je i naglasila raznolikost simbola i valuta koje predstavljaju različite zemlje unutar EU. Druga vježba, nazvana “Priprema za Eurovlak”, bila je prava avantura kroz specifičnosti članica EU. Sudionici su upoznati s različitim aspektima svake zemlje putem kartica koje su sadržavale opise država, glavnih gradova, običaja, tradicija, kulture i zanimljivosti. Ova vježba je pružila dublje razumijevanje bogatstva i raznolikosti unutar EU, potičući sudionike da cijene i poštuju kulturnu baštinu svake zemlje. Posljednja vježba pod nazivom „Eurovlak“ podrazumijevala je „putovanje kroz Europu“ od Portugala do Finske kojom se temeljem prethodne vježbe razbijaju predrasude i stereotipi o različitim društvenim skupinama. Kroz aktivnosti koje su poticale interakciju, učenici su produbili svoje znanje o demokratskim temeljima EU, razumijevajući važnost suradnje i razmjene ideja unutar zajednice. Radionica je završila s osjećajem zadovoljstva i novim saznanjima, pripremajući put za daljnje istraživanje i učenje u budućim susretima InfoEu projekta.