U sklopu projekta „Ženska perspektiva“ 65 poduzetnica iz sedam manje razvijenih županija na trodnevnom se putovanju u Istri upoznalo s radom istarskih poduzetnica uspješno udruženih u udrugu BPW Pula od kojih su saznale kako na tržištu povećati prodaju svojih proizvoda. U Buzetu, Pazinu, Umagu, Vodnjanu, Peroju i Puli učile su o razvoju i širenju svoje ponude te plasmanu proizvoda na tržište, prijenosu znanja i vođenju obiteljskog gospodarstva, umrežavanju s drugim poduzetnicama te očuvanju hrvatske gastronomske tradicije i kulturne baštine u nekoliko područja – cvjećarstvo, slastičarstvo, maslinarstvo, aromaterapija i prirodna kozmetika, proizvodnja mliječnih proizvoda i ugostiteljstvo.Lidija Šmider iz Osijeka „Aronija sok“ izrazila je svoje prve pozitivne dojmove kada ih je raširenih ruku primila u svoju obiteljsku cvjećarnu i cvijećem urešeno dvorište dočekala buzetska obrtnica Loredana Krbavčić, „ovo je sjajan primjer obiteljskog zajedništva gdje baka svojim rukama pretvara prirodne materijale i bilje u maštovite rukotvorine, a svaki član obitelji ima svoj dio posla za obaviti“.
Kata Ilišević „Snašina kujna“ poduzetnica iz Županje u Vukovarsko-srijemskoj županiji, uskliknula je „svaka čast gradonačelniku Buzeta da nam osobno izražava dobrodošlicu i uvažava svoju domaću obrtnicu!“, ugodno iznenađena budući je svih 65 poduzetnica u dvorištu cvjećarnice dočekao i Gradonačelnik grada Buzeta pokazavši koliko je malom gradu važan doprinos obrtnice i njezine obitelji i kako lokalnoj samoupravi znači mnogo studijska i poslovna posjeta tako velikog broja poduzetnica iz sedam manje razvijenih županija Republike Hrvatske.
„Meni je pravi izazov u poslu potaknula organizacija proizvodnje sireva koju smo upoznali u posjeti „Vesna siru“ u Loboriki, kaže Marija Knežić iz Slovinske Kovačice u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, poduzetnica koja se i sama bavi uzgojem junadi, svinja i krmači „doživjela sam spoznaju da nema uspjeha preko noći, da je današnjem uspjehu doprinio mukotrpan dugogodišnji rad Vesne Grubešić i čvrsta pomoć svih članova obitelji“ osvrnuvši se time na najveći izazov u uspješnom upravljanju obiteljskim poslom.
Poduzetnica Milica Ranković iz Erduta u Osječko – baranjskoj županiji, najvećim postignućem koji je doživjela u studijskoj grupi poduzetnica, a baveći se izradom uporabnih predmeta od recikliranog tekstila i drugih materijala, ističe „iskreno, mislila sam da ovo što radim da nije nikom važno i zanimljivo, sada uviđam da ove vrijednosti dijelim sa ženama koje to cijene i da povezana s drugima mogu tržištu ponuditi svoje rukotvorine koje začuđujuće postižu veću vrijednost“.
Mirjana Eržić, poduzetnica u izradi inovativnih rukotvorina od kukuruzne komušine iz Osijeka uputila je izravno pitanje Gradonačelniku grada Umaga koji im je upriličio prijam u gradskoj vijećnici, da li je spreman pružiti im konkretnu pomoć u prezentaciji i prodaji slavonskih proizvoda u Umagu, na što je uslijedio potvrdni odgovor i spremnost organizacije besplatnog stalnog prodajnog štanda sa slavonskim proizvodima, rukotvorinama i suvenirima. Posjetu gradonačelniku organizirala je umaška poduzetnica u slastičarstvu Dragica Lukin koja je bila domaćica slavonskim poduzetnicama drugog dana putovanja ugostivši slavonske poduzetnice na svojem agroturističkom imanju.
„Umrežavanje poduzetnica i sva moguća podrška takvom poslovnom i društvenom angažmanu, pravi je način kako uspješnije možemo zajednički osvojiti veće tržište i doprijeti do novih kupaca bolje platežne moći“ ocjena je poduzetnice Slavice Crnković iz Gline, Sisačko-moslavačke županije, koja motive narodnih vezova ugrađuje u odjevne predmete i vodi udruženje poduzetnica Banovine, dodavši „U našem daljnjem razvoju važna je jača suradnja s istarskim poduzetnicama domaćicama ovog studijskog putovanja organiziranim i udruženim u međunarodnu mrežu poduzetnica BPW Pula“. Posjeta muzeju maslinarstva i kući maslinarstva u Puli nadahnula je sestre blizanke Blaženku Tkalčević i Slađanu Majstorović iz Gline, SMŽ „povijest maslinarstva Istre, edukacija o kulturi kušanja maslinova ulja i očuvanje poljoprivredne baštine nadahnjuju nas da sličnu ideju razvijemo u svom zavičaju i tako u Banovinu privučemo goste, a istovremeno osvijestimo tradiciju i kušanje naših specijaliteta“.
Impresionirane posjetom stanciji Darinke Buršić, prvim pršutarima Istre, koji su ugostili i bogatim programom poduzetnicama pružili priliku da izlože i predstave svoje proizvode u posebno pripremljenom prostoru, poduzetnica Ljubica Vido iz Grabarja u Požeško-slavonskoj županiji naglašava „na našem OPG radimo vrsne prerađevine od povrća i začinsku papriku i uočavam da su ovi proizvodi traženi i poželjni na tržištu Istre, vjerujem da se osmišljenim povezivanjem možemo lijepo prezentirati na tom tržištu“.Mihaela Lovreković iz Pitomače u Virovitičko-podravskoj županiji, svojim je broševima anđelčića od meke komušine ukrasila odjeću svojih novih kolegica u Ženskoj perspektivi izjavila „upoznavanje i druženje sa ženama te naše zajedničko učenje pomažu u viziji daljnjeg razvoja moga umijeća. Pronašla sam pravo mjesto svojim rukotvorinama u budućoj poslovnoj košarici koju smo uz pomoć naših mentora u projektu skicirali već tijekom ovog studijskog putovanja“.„Osjećaj postignute sinergije među poduzetnicama, pozitivno ozračje u kojem su navirale zajedničke poslovne ideje i otvaranje poslovnog povezivanja, osnažene novom pokretačkom energijom koju su spontano komunicirale putem društvenih mreža tijekom putovanja“, iskreni je dojam o ishodu odlične organizacije trodnevnog studijskog putovanja u Istru, poduzetnice Sanje Penić koja vodi obiteljsku informatičku tvrtku.„Pozitivan način na koji su poduzetnice odgovorile postavljenim ciljevima trodnevnog studijskog putovanja, njihova energija nošena bujicom entuzijazma da žele bolje za sebe i svoje obitelji u hrvatskom društvu, dale su i meni poseban poticaj u daljnjim projektnim aktivnostima“ izjavila je voditeljica Ženske perspektive mr.sc. Dragica Karajić. „Ocjenjujem da smo dosegnutom sinergijom i motiviranjem 65 poduzetnica iza kojih stoji 65 obitelji u sedam nerazvijenih županija Republike Hrvatske, postigli ključni cilj projekta privlačenja i motiviranja žena kojim se jačaju njihove poduzetničke kompetencije“ zaključuje kreator koncepta projekta Ženska perspektiva koji financira fondacija Coca Cola, mr.sc.Tomislav Lneniček predsjednik Udruge za razvoj poduzetništva iz Lipika, te dodaje „Zahtjevni izazov koji nam sada predstoji jest organizirati i pružiti poduzetnicama stručnu edukaciju i treninge prilagođene njihovoj postignutoj razini poslovanja, a s ciljem jače konkurentnosti i bolje prodaj