Prve pozive za podnošenje prijedloga za mjere informiranja i promocije povezane s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu Europske unije i trećim zemljamau skladu sa UREDBOM (EU) br. 1144/2014 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 22. listopada 2014. o mjerama informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3/2008, objavila je 04 veljače 2016. Europska Komisija na web stranici: http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/index_en.htm.
Ukupno 111.000.000 € dostupno je za promociju iz proračuna Europske unije u 2016. godini.
Mjerama su obuhvaćeni slijedeći proizvodi:
1. proizvodi iz Priloga I Ugovora o funkcioniranju EU, osim duhana
2. proizvodi iz Priloga I Uredbe (EU) br. 1144/2014 Europskog Parlamenta i Vijeća kao što su:
- pivo,
- čokolada i dobiveni proizvodi,
- kruh, peciva, kolači, slastice, keksi i drugi pekarski proizvodi,
- napici dobiveni od biljnih ekstrakata,
- tjestenina,
- sol,
- prirodne gume i smole,
- senf,
- slatki kukuruz,
- pamuk,
- jaka alkoholna pića sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla na temelju Uredbe (EZ) br. 110/2008 Europskog Parlamenta i Vijeća.
Podnositelji prijave (organizacije predlagateljice) moraju biti:
- Trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su u Hrvatskoj reprezentativne za određeni sektor ili sektore, a posebno:
- Sektorske organizacije i
- Skupine odnosno svako udruženje, bez obzira na njihov pravni oblik, sastavljeno uglavnom od proizvođača ili prerađivača istog proizvoda pod uvjetom da su reprezentativne za naziv koji je zaštićen sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i koji je obuhvaćen tim programom
- Trovinske ili međutrgovinske organizacije koje su na razini Europske unije reprezentativne za određeni sektor ili sektore
- Priznate proizvođačke organizacije ili udruženja proizvođačkih organizacije
- Tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji su cilj i aktivnost usmjereni ka pružanju informacija o poljoprivrednim proizvodima i njihovoj promociji i kojima je povjerena zadaća pružanja javnih usluga u tom području.
Pod motom “Uživajte to je iz Europe”politika promocije ima za cilj pomoći stručnjacima u sektorima poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u proboju na međunarodna tržišta i osvještavanju potrošača o naporima koje čine europski proizvođači kako bi osigurali kvalitetu proizvoda.